För gammal hingst?

MamaVince

Trådstartare
Har ett sto, en frieserkorsning som jag ev tänkte betäcka nästa år. Har kärat ner mig i en hingst, en barockpinto. Dock blir han 22 nästa år, kan han va för gammal? Han har tidigare (vet ej exakt när) rullat runt i halmen med 3 andra ston och ingen tog sig.. Han har fina avkommor i Holland så simmarna har fungerat, men kan dom ha blivit för slöa nu?
 
Be ägaren ta ett spermaprov innan nästa betäckningssäsong. Har han fått några ston dräktiga de senaste åren? Om han inte har det skulle tycker jag att du ska leta efter en annan hingst istället för att prova med denna. På sättet du uttrycker dig antar jag att det handlar om naturlig betäckning och sådan kan innebära flera risker som gör att det är onödigt att utsätta stoet för om hingsten sannolikt är infertil.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 997
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Lovisa.E
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 197
Senast: Masse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 503
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp