Fölvakt eller Kamera

Sv: Fölvakt eller Kamera

Ursäkta dumma frågor! :o
Man skruvar alltså upp kameran i stallet och kopplar in det på ett WiFi, laddar hem appen och kör?
 
Sv: Fölvakt eller Kamera

Ursäkta dumma frågor! :o
Man skruvar alltså upp kameran i stallet och kopplar in det på ett WiFi, laddar hem appen och kör?

Nja, så enkelt är det kanske med vissa kameror. Men inte alla. Denna kommer vi sätta i stallet, drar kabel till routern och kopplar den online mot datorn. Och sen har vi en speciell app (olika beroende påärke och typ). Min sambo är nätverksteckniker och jobbar med datasäkerhet på dagarna så för han var det enkelt:) jag bor 3 mil från stallet så nu kan jag vaka hemifrån :) men när det närmar sig kommer jag ändå sova där..
 
Sv: Fölvakt eller Kamera

Tack för svaren!
Jag fattar nog inget jag! Blir svårt att sova i stallet med barn och hundar hemma och gubben borta.
Bara att inse att man är ett tekniskt pucko! Grattulerar till din alldeles egna nätverksteckniker!!
 
Sv: Fölvakt eller Kamera

Tack för svaren!
Jag fattar nog inget jag! Blir svårt att sova i stallet med barn och hundar hemma och gubben borta.
Bara att inse att man är ett tekniskt pucko! Grattulerar till din alldeles egna nätverksteckniker!!
Om man inte vill vaka dygnet runt är ju en fölvakt bäst. Därför valde jag det oxå till slut :)
 
Sv: Fölvakt eller Kamera

kl
Vi kommer bara att använda oss av kamera, som vi då har trådlöst till en app så att vi kan se i mobilen. Tänk på att det bör vara en sådan som ser i mörker. Vi har testat i barnens rum under natten och det funkar prima!
 
Sv: Fölvakt eller Kamera

Jag håller också på att kolla olika fölvakter. Jag har islandshästar och de brukar föla ute. Så jag funderar ju lite på hur pass vattentäta de är? Har ni erfarenhet?

Har du fått svar på vad "krängningshämmare" är? För det undrar jag också. :)

Sen vilken som är bäst att ha den med sändare och mottagare eller som ringer till telefon? Jag tycke vi har bra mottagning här men vet ju hur...
>500 meter har jag inte i de hagar de brukar gå och föla. Vill ju lätt kunna titta till dem nattetid.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 351
Senast: Araminta
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Sirap
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp