Föl som vilar bakfot?

EmblaAsk

Trådstartare
Jag har ett shetlandsföl som är född 6 juni. Han står ofta och vilar ena bakfoten på det vis som vuxna hästar gör. Är detta vanligt? Jag har fött upp ett 10-tal föl men aldrig noterat detta tidigare. Ska kanske tilläggas att han är förhållandevis tåvid såväl fram som bak och det kan tänkas ha betydelse.....

Mina funderingar går ju till om han har ont och därför inte lägger sig ner och vilar, men han rör sig lätt, busar och leker och lägger sig samt reser sig enkelt och smidigt. Möjligen att han ligger ner lite mindre än vad jag sett mina andra föl göra.... eller också har jag fått för mig att det är så bara för att jag fått den tanken i huvudet.....

Någon som har tankar och erfarenheter?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: Pilot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 248
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 732
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp