Föl och vatten

shady

Trådstartare
Har ett föl på 6 månader som inte vill dricka vatten inne. Han har fri tillgång på vatten både inne och ute, men dricker bara ute. Står i egen box om nätterna, går med mamma och diar dagtid.

Blöter i och för sig allt hans krafftfoder, samt att han har fri tillgång på hösilage med en rätt hög vattenhalt i.

Någon som kan svara på varför han inte vill dricka inne?
 
Sv: Föl och vatten

Hej!
Jag skulle inte vara orolig om jag visste att pållen både diar och dricker vatten ute.
Och naturligtvis en hink med vatten inne.
han är väl inte törstig bara.
Observant på att han kissar och träcket inte är för torrt. :bump:
 
Sv: Föl och vatten

Han har hink i boxen. Kissar helt normalt och bajset är också normalt. Tycker bara det är konstigt, dom andra fölen har druckigt mer inne och diat mer ute.
 
Sv: Föl och vatten

Äter fölet och ser pigg ut,inte står och hänger är det säkert ok.
Jag ser bara på min häst som är vuxen,ibland fattas det inget vatten
i hinken på morron.har inte druckit så mycket ute heller.Men får uppblött typ betfor,det verkar räcka för henne.
Vissa dagar dricker hon mer.Nu är det fuktigt i våran vinterhage av gräs och busk,det har säkert också betydelse.
Men är du orolig kontakta veterinären :bow:
 
Sv: Föl och vatten

Nä orolig är jag inte. Som du säger, det är vått här också, han diar och dricker ute. Samt maten som är uppblött. Anledningen till frågan var ju att jag inte varit med om det tidigare med dom andra fölen.

Pigg är han och mer därtill, är ett riktigt krutpaket. Så någon nöd går det inte på honom. Tack för dina svar.
 
Sv: Föl och vatten

det är härligt med små skitar :smirk:
Nu är det 5år sedan min häst fick ett hingstföl,visst funderar man .jag ska villigt erkänna att jag varit orolig många gånger. :angel:
 
Sv: Föl och vatten

Iom att han dricker ute så vet han ju hur han ska göra när han dricker iaf. Så det kan ju inte handla om det. ;)
Måste ju vara att han inte är törstig helt enkelt?
 
Sv: Föl och vatten

Jo det är ju troligen så. Men vatten har han druckigt i spannet sedan han var 1 vecka gammal. Så det var jag inte rädd för.
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 151
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 955
Senast: Twirro
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 809
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp