föl försäkring på hingst från askö

token

Trådstartare
jag har ju ett 3årssto som är konstaterat dräktig med contant Q. Det skulle ingå en fölförsäkring på 10 000 kr. Jag har inte fått försäkringsbrev på detta. Någon här som också betäckt med hingst därifrån som vet hur det funkar?????

Läste nu folksams villkor på nätet och där står att försäkring ska tecknas i anslutning till dräktighetskoll. Har ju inte nån jättelust att åka iväg o göra ny ultraljudsundersökning...
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Ja, försäkringsbolaget vill ju veta att stoet är dräktigt när du tecknar försäkringen så det är inte konstigt att teckningen sker i samband med dräktighetskontroll.
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Ja, försäkringsbolaget vill ju veta att stoet är dräktigt när du tecknar försäkringen så det är inte konstigt att teckningen sker i samband med dräktighetskontroll.

Jo det är ju klart, men jag skickade dräktighetsintyg till askö då jag kollade henne på 45:e dygnet. Frågan är om det kommer försäkringsbrev eller om det är tecknat ändå.....
därför jag undrade om nån annan här betäckt med samma hingst o hur det varit för dom....
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Kan inte tänka mig att det är nåt problem om du skickat intyget till hingsthållaren.
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Nåt försäkringsbrev brukar inte komma på de här försäkringarna. Det är som en slags gruppförsäkring som hingsthållaren tecknar.
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Jag känner inte till någon form av gruppförsäkring...
När jag försäkrat har jag fått ett personligt försäkringsbrev hem, trots att hingststationen tecknat den i det bolag de hade avtal med.
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

Det har aldrig jag. Och jag har gjort rätt många såna föl. Ett har jag fått ut pengar för, en kastning, det var Folksam.
 
Sv: föl försäkring på hingst från askö

När jag använde Askö hingst skickade jag in dräktighetsintyg till Askö och fick även ut pengarna sen när fölis dog .

Alla intyg går genom Askö även intyget på förlorad fölunge och inget eget försäkringsbrev skickades ut vad jag kommer ihåg .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp