föda i USA...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: föda i USA...?

Men jag tror inte jag har sett ngn förlossning på det programmet där mamman fått barnet direkt?

Jo, det har jag sett. Men jag vet inte vad det är som avgör vilka som ska få upp barnet direkt, och vilka som ska få ungen inlindad först. Kanske har de skrivit det i sina förlossningsbrev...?
 
Sv: föda i USA...?

När mina krystvärkar kom var det som att kräkas. Det gick inte att stoppa. Kroppen skötte sig själv. Jag hade inte EDA.
Precis så kändes det för mig också, fast med EDA. Jag andades genom de första, lite svagare, krystvärkarna (för att jag inte vågade krysta :o) och det var verkligen snudd på omöjligt.

Verkar vara olika hur den "tar" helt enkelt, och jag hade nog jättetur för jag fick superbra smärtlindring men inga otrevliga bieffekter och krystningen stördes som sagt inte alls.
 
Sv: föda i USA...?

Men det är ju så alla i programmet gör, trycker ut på vilja verkar det som... för de blir ju helt styrda över när de ska krysta.

Förlossningsställning, ja då kan de ligga ner, jag funderade mer på innan, i öppningsskeden osv så vi här i Sverige är ute och går med sådana där ställningar, står upp och vaggar eller sitter på bollar, ligger över saccosäckar osv... gör de sådant på andra sjukhus där eller???
För om inte jag hade fått rört på mig under mina förlossningar utan bara legat inbäddad i sängen, då hade jag nog också begärt EDA, även om det inte skulle ha hunnits med ;) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 823
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 184
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp