Fodringstips..

W

wingil

Kommer hamna på ett stall där det ingår 12 kg foder. De har hö, hösilage, havrekross, kornkross.
Jag kommer själv köpa in mineraler och liknande själv då men tänkte vilka mineraler/vitaminer mm är de bästa att köpa? Märke och var får man tag i det i sthlm?
Min förra kille fick bara mustangs mineraler (pelletrerade) och extra b-vitamin men vad behöver en 6 åring i full träning? Aldrig haft hannoveranare tidigare bara fluffiga feta travare :p så tips tas gärna emot! även tips på hur jag bör fördela fodret ovan som ingår :)

Sv: Fodringstips..

Är du säker på du behöver mineraler då ? Lägg hellre pengarna på en höanalys istället.

Sv: Fodringstips..

De har analyserat hö men har inte analysen här men de sa att det är rätt fattigt hö i telefon när jag pratade med dem :/

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 904
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar