Fodring tidig höst

Ahh då kanske jag var tidig. Så är det när en är nybörjare och är livrädd för att svälta sina pållar. När tar du in dina från betet?

Ta gärna lite råd från någon i din omgivning som är duktig på foder om du är osäker :)
Är stor risk med att ha feta hästar , och islandshästar är i regel lättfödda och mat-glada. Av de 90st här på gården är det bara 2 som kan ligga mot underhull och måste stödfodras extra. Ratar dina sitt hö på morgonen så är de troligtvis inte hungriga och inte på "svältgränsen" ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, hur löser ni fodringar på vardagar? Jag går i skolan och mina föräldrar jobbar. Än är det inget problem då dem...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Marty
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: Angel
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 220
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp