Fodra med vetekli

Sv: Fodra med vetekli

Kan man ge vetekli torrt blandat med t ex musli eller bör man tillsätta vätska?
Blöt upp det så att pålle slipper få hela näsan full med veteklidamm. En fnysning från pålle och du har vetekli i hela stallet. Det behöver dock inte svälla, så några dl vatten på veteklin och rör om så är det bara att servera sedan :)

Blöt upp det så att pålle slipper få hela näsan full med veteklidamm. En fnysning från pålle och du har vetekli i hela stallet. Det behöver dock inte svälla, så några dl vatten på veteklin och rör om så är det bara att servera sedan :)

:D det var ett roligt svar. Och sant :p (men jag har inte provat!!)

Man ska inte ge vetekli torrt. Men som sagt så räcker det att hälla på vatten precis innan det fodras. Det behöver inte svälla. :)

Du måste blöta det. Försök äta det torrt och se hur gott det är. Dammigt och äckligt! Varmt vatten på så blir den en god gröt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka