Fodra med riskli?

mizzmaria

Trådstartare
Var och köpte hästfoder idag och såg att dom hade fått in ett nytt foder som består av riskli. Är nåt tillskott som man ger till sitt vanliga foder ( om jag har förstått rätt:angel: ) men fanns även som helfoder också!
Blev lite nyfiken och undrar om det finns någon som prövat det?

Sv: Fodra med riskli?

Jag vet inget om mdet, men jag funderar på om det inte är i risbaserat foder som det finns något ämne som är förbjudet att ge, ur dopingsynpunkt. Jag har läst något sådant här nånstans... Men vet inte om det är detta eller något annat foder.

*letade lite*
Läs t.ex den här tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=810840, speciellt inlägg 7...

Senast ändrad:

Tjejen som jag pratade med i affären sa att Malin Baryard hade gått ifrån Hippo och använde detta istället, så då borde det ju inte vara nåt olagligt i det?

1. - vet du att det inte var ett säljtrick från säljarens sida, att berätta om "vilken kändis som använder det"?

2. - vet du HUR personen ifråga använder det?

3. - vet du OM personen ifråga har full koll på innehållsdeklarationen?

Jag brukar inte köpa något bara för att en kändis använder det, speciellt inte om det finns frågetecken angående innehållet.

Håller med om att det säkert var ett säljtrick från hennes sida, absolut! Det var lite därför jag tänkte höra mig för om det var någon här som prövat det för att jag blev lite nyfiken, har ingen erfarenhet alls av risfoder.

Sen har jag väl inte tänkt köpa det, inte i nuläget iaf, dels för jag har ett foder som jag är nöjd med och dels för att jag inte vet så mkt om det.
Men jag tog med en liten broshyr hem där det finns både innehållsdeklaration, analysgaranti, utfodringsrekommendationer och så lite information om själva fodret och när man läser om det så verkar det ju vara ett superduperfoder:D;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: cewe
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 824
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010