Fodervärdsproblem

Sv: Fodervärdsproblem

Men är det så hemskt att någon köper, rider till och säljer för att tjäna pengar? Så länge det är någon som har kunskapen att ordna upp det hela.

Tror det är svårt att låna ut på foder. Jag skulle iaf inte villja lägga ner så mkt tid och jobb på en häst för att sedan lämna tillbaka.

Nej, det är inte hemskt, men det är fel individ för det. Vilket flertalet av dem som kom ut med den målsättningen insett, det är för mycket jobb och tid, inga enkla pengar så att säga. Det jag mest ville säga var att det var dem som kom ut och var intresserade av hästen, men jag har inte nekat dem att köpa hästen.

Fodervärd har haft möjlighet att köpa hästen om allt passade och de ville och jag var även intresserad av att förlänga, så det handla inte så mycket om tidsbegränsat och att jag skulle få tillbaka en häst som var tillriden. Då ska jag anlita någon för det, inte låna ut.

det finns massor av folk som är jättebra, bra mycket bättre än mig och jag trodde det skulle bli bra. Men tyvärr så har ju dessa människor ofta händerna fulla med massa hästar. Jag har också tagit mig an lite problemhästar tidigare och till slut är man trött på "projekt" och vill ha en enkel häst. Innan fodervärden skulle ha hästen var tävling absolut inte viktigt och jo, markträna hästen hela hösten skulle de göra eftersom han inte var hoppad. Och sen visar det sig att det viktigaste var tävla och träna hoppning.

Men nu har jag valt att ta hem honom. Tjejen är rädd för hästen och hennes tränare anser att de är fel häst för henne.

Usch va tråkigt att behöva ta hem hästen snart igen, när det beror på att folk ljugit (?) för att få ta hem hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 385
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama