Fodervärdsavtal

M

mistskrutt

Begår man kontraktsbrott om man vill lämna tillbaka hästen innan avtalet går ut? Anledningen till att jag undrar är att jag är medryttare på en häst som är farlig för både människan, sej själv och andra hästar..

Sv: Fodervärdsavtal

Fodervärd gäller det.. Jag har inte kollat själv så vet inte tiden..

Sv: Fodervärdsavtal

Kolla avtalet, det är ju enda sättet att veta...!

Däremot, står det att hästen ska användas som ridhäst, och hästen anses som farlig (ta ut någon riktigt hästkunning som kan avgöra) så kan det vara ett skäl till att bryta avtalet? Hästen kan ju inte användas till det den är utlånad till?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka