Fodervärds avtal....

caradan

Trådstartare
min hund ska troligtvis till en fodervärd (fast egentligen är det en prövotid innan ev överlåtelse) och jag vill h aett avtal som säger att han fortfarande är min och att han inte får säljas vidare, att han ska äta en viss mat under fdv tiden mm.
Kan man ta ett fdv kontrakt gällande häst och omformulera det så att det blir för hund istället? Eller finns det färdiga för hund att köpa? (ska gälla som när man lämnar ut en häst på foder)

Sv: Fodervärds avtal....

Det finns inga sådana kontrakt för hund.

De fodervärdskontrakt som finns hos skk för hund går ju ut på att fodervärden efter x antal valpkullar (hur många är beroende på om det är en tik/hane) blir ägare till hunden. Där går det inte att reglera exempelvis vilket foder hunden ska äta. Du kan heller inte som ägare ta tillbaka hunden (ex. vid konflikt med fodervärden)om du skrivit ett sådant kontrakt.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 210
Senast: Vicks
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 125
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 228
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 071
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar