Fodervärdavtal

F

flipflop

Äntligen har jag "hittat" en fodervärd som verkar bra åt min häst!
Har införskaffat Lars Deckemans fodervärsavtal, men undrar om man behöver göra några tillägg på detta?
Utrustning som också lånas ut etc etc..
Hur har ni andra gjort?

Sv: Fodervärdavtal

Vet inte på rak arm hur dessa kontrakt ser ut (minns inte..), men om jag tolkade dej rätt så undrade du om man ska skriva med vad för (ev) utrustning som medföljer?

Det tycker jag är mycket viktigt! Skriv exakt alla saker, gärna modell, märke, skick o s v samt vad det är värt, så fodervärden kan ersätta sakerna på rätt sätt. Skriv också med att fodervärden är ersättningsskyldig.

Hoppas att du fick någon hjälp!

Skriv ett separat papper och dra upp i 2 ex. en till dig och en till fodervärden, sedan ska ni underteckna båda 2....Det blir som en inventarielista...samma som man gör när man hyr ut en lägenhet i andra hand möbelerad...Det kan ju bli lite mycket att skriva in det i fodervärdskontraktet, för så mycket rader att skriva på finns ju inte. Så gjorde då jag och min fodervärd.

Jag sitter med exakt samma kontrakt i handen just nu, jag kommer göra en tilläggssida där jag punktar ner all utrustning som medföljer, märke,stl osv.
Sen står de ju i kontraktet va de gäller foderstat, skriver ner de han får nu, sen får fodervärden själv hålla lite koll, vi har ju inte samma analysvärden på våra hösilage.

Sen lite annat också gällande vetbesiktning osv. jag kommer gör så att jag står för besiktningen när han åker och dom när han ska tillbaks + att jag ser till att han är nyskodd och ny vacc när dom får honom, lika så när han ska tillbaks.

Tror man får göra som "Mynta2" skrev..ha ett par extra papper..inte överdrivet gott om plats i själv kontraktet ju, sen får båda skriva på och så får man häfta ihop dom med kontraktet och skriva under!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka