Fodervärd

Elizette

Trådstartare
Hur tusan hittar man en sådan ?

Min lilla crx dam behöver ett nytt hem men det går långsamt, vilket är jätte tråkigt då situationen inte är OK alls just nu ( jag har massor av arbete och hon behöver massor av sällskap) Det hela tär på mig och behöver lite hjälp, kloka bukefalist. Jag har varit inne på blocket, ifocus mf forum med annonser men hittar endast djuren som skall ut på foder... någon som har ett tips om vart man kan vända sig till de som söker katter?

Sv: Fodervärd

Ja det är inte lätt... Jag har ju tills nu vänt mig till familj och vänner, men dom tar ju slut och man måste vända sig till "främlingar". En relation med en fodervärd måste ju vara bra och tålig, så man kan ju inte ta vem som helst, det måste kännas helt rätt. Blocket är inte en bra idé, där får man till 99% bara oseriösa svar, mitt tips är att titta på rasringens hemsida, på birma.se t.ex. (jag har ju birma) annonserar massa folk under "omplacering" eller "birma önskas" som letar efter en äldre katt eller vill bli fodervärdar.

Har kikat på cornishrex sidorna och det verkar stört omöjligt även där tyvärr :(

Din kattklubbs hemsida då? Kan man annonsera där? Eller så kan man be bekanta som har kattungar lägga ut det på deras hemsidor, då ser ju folk som letar kattunge att det finns en äldre katt som också letar hem. Hoppas du hittar någon :)

Åhh, jag som vill ha cornish rex (har haft förrut, men han var tvungen att få bli utekatt:(), hade det bara varit några månader fram i tiden så...

Nu vet jag inte bakgrunden, men en rex generellt är ju extremt sociala och aktiva katter, så jag undrar varför du skaffade en sådan om du nu jobbar så mycket etc?

Vilken synd att min crx-fröken är så svartsjuk av sig. Annars hade hon mer än gärna kunnat få flytta in hos mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 695
Senast: mackan
·
Övr. Katt Min katt verkar så pass olycklig att jag måste göra något åt situationen. Jag funderar kan man bli fodervärd åt en katt? För att se om...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama