Fodervärd!

E

emmy77

Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig? Jag har lämnat ut min häst på foder. Anledningen var att tjejen som red henne inte brukade allvar,så då lämnade jag ut henne på foder i tron att det skulle bli bättre. Jag klargjorde noga att jag ville att det skulle tränas/tävlas (inte några krav på höga nivåer) och inte bara dutta runt. Men efter åtta månader har det inte kommit någon vart.
Hon har det inte dåligt på något sätt men nivån på ridningen är inte det jag ville. Vad gör man???:confused:
 
Sv: Fodervärd!

Har du kontrakt? Vad står det där ang tävling och träning?

Annars kan du ta hem hästen och hitta nån bättre.
Eller säga till henne vad som står i kontraktet.
Vad är fodervärdens mål med hästen?
 
Sv: Fodervärd!

Det står inget specifikt angående ridningen i kontraktet. Det var ju för mig en självklarhet när det var därför som de fick henne på foder, för att det skulle bli lite mer "djävlare nama"
 
Sv: Fodervärd!

mitt förslag är att du pratar med tjejen och upplyser henne om att du inte tycker att hon har hållt sin del av avtalet du kanske ska ge henne en chans att rätta till det hela..du kan ju också säga upp avtalet och låta hästen stå kvar under uppsägningstiden och leta efter en annan ryttare som kan uppfylla dina krav och skriv ett "bättre" kontrakt nästa gång...det finns ju jättemånga duktiga ryttare som vill lägga ner tid och energi på att tävla och träna din häst om denna fodervärden inte har vad som krävs.du kan ju även be om referenser på nästa fodervärd eftersom de flesta seriösa ryttarna faktiskt rider för tränare och är med i ridklubbar osv.. lycka till!!
 
Sv: Fodervärd!

Jättebra tips tycker jag! Att ta referenser! :D Det gör man ju överallt annars så varför inte här!
 
Sv: Fodervärd!

prata med henne och fråga hur det går med träningen och om det är dax för att tävla snart :angel: ge lite pikar lixom :p
 
Sv: Fodervärd!

Kontakta henne & fråga om hon ska på några tävlingar :)
Om hon inte är så säker på sig & hästen själv, så skulle jag (om jag var du) erbjuda hjälp,eftersom det är du som känner hästen bäst :)
 
Sv: Fodervärd!

Tack för era svar. Jag har pratat med henne och erbjudit hjälp men inget har hänt.Vi får se vad som händer nu:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp