Fodervärd eller inte fodervärd?????

HEXE

Trådstartare
Jag har nyligen tagit en kull med borzoier som nu är 14 veckor och jag funderar på att sätta en tik på halvfoder avtal hoss någon. Men jag är lite orolig över att hunden inte sköts som jag hade tänkt och då kan jag ju inte bara ta tillbaka henne om det inte har förekommit vanvård.
Jag har sparat även en hane men jag börjar känna att jag inte riktigt hinner med båda som jag borde så därför tycker jag att det är en bra idé att placera henne hoss någon som har tid för bara henne och så kan jag ändå ta en kull senare. Men..... Ack så oroligt det känns! är det någon som har erfarenhet ang detta och hur har ni upplevt att ha eller vara fodervärd. M.V.HH. Carina :confused:

Sv: Fodervärd eller inte fodervärd?????

Jag har varit fodervärd flera gånger, men har hitintills inte satt ut egen valp på foder. Har nu utplacerat 2 vuxna tikar på delägarskap till bra människor. En som jag känt i 15 år och en som jag inte känt så länge, men det kändes bra och det går jättebra med även den hunden.

Vet många som sätter ut valpar på foder, där det funkar jättebra och sedan finns det ju de som det inte fungerar lika bra för.

Enda tipset och rådet jag kan ge, är att skriva riktiga avtal och var noggrann i valet av fodervärdar.

Sv: Fodervärd eller inte fodervärd?????

Tack för svar!
Jag tror att du har helt rätt ang att skriva ordentliga papper, tänkte i så fall använda SKK blankett där jag tror att det messta ingår. Ha det gott:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 516
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Hejsan. Finns det någon här som har erfarenhet av att vara fodervärd. Jag är själv det åt en av mina hundar, men uppfödaren i detta...
2
Svar
20
· Visningar
3 029
Senast: Voffisarna
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 611
Senast: LelleLilla
·
Hundavel & Ras Är fodervärd till en tik. I vårt avtal och på SKK står det såhär; "Det betyder att du inte kommer att äga din hund förrän den fått två...
Svar
12
· Visningar
1 713
Senast: Little_Mee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka