Fodervärd åt katt!

Fiffi1

Trådstartare
Senare i vår ska jag vara fodervärd åt en katt vars matte ska jobba utomlands ett tag. Vad ska jag tänka på?

Katten är försäkrad och är en utekatt och kommer att får vara ute även här, dock får han vara inne första veckorna.

Jag tänkte stå för mat och kattsand mm, men om det händer en olycka och jag skjutsar in den till vet. ska jag ha tillgång till hennes försäkring så de kan direktreglera, och ska det skrivas papper mellan oss så att hon får stå för självrisken?

Bör man skriva papper på att hon verkligen hämtar katten efter jobbarperioden. Jag har sagt att jag bara vill vara fodervärd för jag har tre katter själv.

Hur är det lättast att få ihop våra katter, jag har en gammelhane på sex år, kan vara grinig och rädd för främmande katter ute men har accepterat de andra katthonorna som jag har, de är snart tre år.
Fodervärdskatten är 1 år.
Det är mycket att tänka på men vad kul det ska bli:D

Sv: Fodervärd åt katt!

Va roligt!
Tycker ni ska skriva ett ordentligt kontrakt, där allt "såntdär" ingår. Då kanske det slipper bli tråkigheter om nått skulle hända. Hoppas det går bra!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV