Fodervärd anmäler hästägare

(Arbetarbladet)
En fodervärd till en häst i Tierps kommun har polisanmält ett bedrägeri. Relaterat Enligt fodervärden har hästens ägare plötsligt dykt upp hos fodervärden och tagit hästen. Trots att det bröt mot de avtal som de upprättat. Händelsen inträffade förra helgen....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fodervärd anmäler hästägare

Det där har hänt med en i mina nära omgivning också. Min bekanta var ägaren som åkte och hämta hästen. Detta räddade troligtvis hästens liv, så det var inget tjöt om det.

Det har hänt en gång när fodervärden försökte sälja häst till min kompis. Av en slump så fick dom veta vem ägaren var och då kan jag lova att det gick fort när ägaren hämtade hästen. Ja, hon GICK hem med hästen , en halv dag tog det.

Atlas: Ja jag hoppas att det är liknande i detta fallet. I "mitt" fall berättade fodervärden för sina vänner att ägaren hade bara gett henne några timmar och sedan kommit och hämtat hästen heeeeelt utan anledning. Jag som känner ägaren och även hade min häst i stallet hästen kom tillbaka till är än idag otroligt förvånad över att h*n mår såpass bra under omständigheterna. Hästen mår idag bra men det krävdes mycket tid och arbete från ägarens sida!

Korven: Ja det där är ju också ett scenario som kan utspela sig. Jag tror starkt att om en ägare bara dyker upp och hämtar hem en häst så är det ofta för hästens skull och ägaren kanske inte alls är den "boven" som det målas upp. Sen finns det ju självklart alla möjliga idioter där ute också, tyvärr :(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag såg fram emot att få åka till veckans ridlektion, tyckte det kändes lite roligt att få komma upp på en hästrygg igen. Och den här...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag har rätt eller fel, behöver höra andras åsikter.... Jag är fodervärd åt en häst som står uppstallad i ägarens...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 528
Senast: Kaupajaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar