Fodertillskott från hemmet.

attempt

Trådstartare
Jag vet att man kan ge hästar fodertillskott från hemmet, alltså typ äppelcidervinäger, matolja, rapsolja, mm.

Jag vill veta mer om vad man kan ge för tillskott från hemmet och vad de är bra för.

Tack. :D

Sv: Fodertillskott från hemmet.

För hästar som dricker dåligt kan man riva det gula på citronskalet från en halv citron om dagen och blanda i maten. Det sätter av nån outgrundlig anledning igång drickreflexen på hästar.

Citronsaften kan man ge till hästar med problem med "kisseriet".

Kanel sätter igång blodcirkualtionen, bra för fryslortar.

Sv: Fodertillskott från hemmet.

intressant...hur lång tid tar det för en häst att bli töstig när man ger den citron"skal"? Tänker på om man har en tävlingshäst som dricker dåligt på ett meeting kanske...inte så bra!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
778
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar