Foderstatsprogram- vågar man fråga här???

finapina

Trådstartare
Hej! Jag vet inte om man ens får fråga sånt här men vad använder ni för foderstatsprogram för att få fram foderstaten? Mottages gärna tips på enkla program man kan öva på.( Ska ej räkna "på riktigt" , bara träna...)

Sv: Foderstatsprogram- vågar man fråga här???

Annars är Hästsveriges foderstatsprogram inte så tokigt

http://www.hastsverige.se/foderstatsprogram.html

Räknar dock väldigt snålt på torrsubstans så tänk på att det är absolut minimum som anges. Samma sak gäller mineralerna. De ska vara 20 % mer än vad som anges. Räknar inte med spårämnena så de får man pula med själv.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
446
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar