Foderstatsprogam funkar ej?

Estivuz

Trådstartare
Försöker räkna lite på foderstat i freefarms foderstatsprogram. Hur jag än gör står det att "kraven på blandningen är för hårt ställda" och jag kan inte optimera något.

Jag har inte ställt några som helst krav, ingen max/min giva, jag har bara skrivit in värdena på mitt ensilage och tagit bort de fodersorter jag ej vill använda så kvar blir ensilaget, lucern, betfor, havre och miner grön.

Vad gör jag för fel?

EDIT: Och Hippocampus gratisprogram verkar inte finnas längre?

Sv: Foderstatsprogam funkar ej?

Eftersom det är ett dataprogram så kan det ju bli så att en obetydlig decimal hit eller dit gör att "det inte går".

Prova att byta ut t.ex. mineralfodret och se vad som händer, och titta på siffrorna själv för att se vilken skillnad det gör.

Japp det är Optignägg som strulat. Det andra funkade prima, så konstigt!

Förresten, hur hög ca/p kvot är ok utan att det blir skadligt?

Jag tror inte det programmet stämmer :(

Det finns ju ingenstans man kan fylla i TS, så det blir uppåt väggarna fel!

Ett hösilage med TS 74% och kvot 5,97 bör ju för farao ha samma kvot oavsett mängd, men icke!

Likadant Ca/P-kvoten: min är 2,2 men går jag över 9kg grovfoder larmar programmet om att kvoten är för hög.

Jag testade enbart med grovfoder, utan några andra foder tillsatta.

Jag tror inte det programmet stämmer :(

Det finns ju ingenstans man kan fylla i TS, så det blir uppåt väggarna fel!

Ett hösilage med TS 74% och kvot 5,97 bör ju för farao ha samma kvot oavsett mängd, men icke! Likadant Ca/P-kvoten: min är 2,2 men går jag över 9kg grovfoder larmar programmet om att kvoten är för hög.

Jag testade enbart med grovfoder, utan några andra foder tillsatta.

Vad menar du? Vad är problemet? Utveckla!

Glöm det, en tangent på mitt numeriska tangentbord har knepat ur och fungerar inte, därför blev det fel :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Min pålle är i riktigt fin form nu, muskelmässigt och hullmässigt. Riktigt fräsch i ridningen, precis så framåt som jag vill ha honom...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Estivuz
·
N
Foder & Strö Nu är skrittperioden över och vi ska börja försöka på riktigt. Jag måste ha ett bättre foder till min häst. Hon äter ensilage med fri...
2
Svar
24
· Visningar
6 327
Senast: Ingela_S
·
M
Foder & Strö *Vilket föredrar du och varför?? *Vad ger du din häst, hur mkt?? Har en känsla av att det inte är första gången frågan är uppe på...
Svar
10
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka