Foderstatsfråga

Contest

Trådstartare
Hej! Jag har lite frågor om kvoter som jag hoppas få hjälp med.
Är smb.rp/MJ-kvoten 5,4 och Ca/P-kvoten 1.8 okej? Jag vet att Ca/P kvoten inte får vara över 2, men är 1.8 för högt då?

Tacksam för svar! :)

Sv: Foderstatsfråga

När det gäller protein/energi kvoten så beror det på vad det är för sorts häst, lättfödd/normalfödd/svårfödd och hur mkt den arbetar.
När det gäller kalcium/fosfor fattar jag inte vad du menar? Klart det är OK.

Sv: Foderstatsfråga

Hästen är normalfödd och rids inte, endast lite promenadridning då och då, är kvoten 5,4 okej då?
Jag undrade bara om 1.8 var för högt, om jag hade rätt om gränsen ligger på 2. Det blev lite fel i texten, det ska stå "Vad jag vet..", alltså är jag inte helt säker.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka