Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hotandspicy06

Heii:D Nu undrar jag vad alla har för foderstater till sina hästar/ponnys? skriv vad det är för häst/ponny (ålder,ras mm) osså vad hästen används till. (hård träning/tävling, promenadhäst o s v.)

Här kommer foderstaten till min arabiska fullblods valack som är 16 år. Han är lite granna svår född o blir aldrig tjock. Han används till mellanhård träning.

Morgon:
0,5l kornkross
0,3l helhavre
3dl betför (torr mängd..)
3kg hö
40gram mineraler
Morötter

Lunch:
2kg hö.

Kväll:
0,5l kornkross
0,3l helhavre
3dl betfor (torr mängd..)
3-4kg hö
40gram mineraler
Morötter

Sen när jag tar in han brukar jag slänga till han lite hönångån mitt emellan lunch o kväll. Skulle helst vilja ge ytteligare ett mål: middag. men har tyvärr inte möjlighet till de då vi han pållen inackorderad ..:S

Vad ger ni era hästar?

MVH //Fanniie

Sv: Foderstat

Det finns redan en sådan tråd så du får leta upp den. Och jag låser därför den här.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 244
Senast: Maria_81
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 072
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har börjat fundera på foderet jag ger min häst och lite så, så nu tänkte jag fråga er om vad ni tycker om hennes foderstat.. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka