Foderstat till fullblod

I

inja_2006

ska få hem en 3 åringt fullblod och han ska gå som ridhäst och är nu
bara sutten på och han är för tillfället hingst, va skulle ni ge honom?
han är i bra hull, snälla behöver all hjälp men ja tänkte så här är de dåligt eller är de bra?????

morron: 3 kg hö 1 kg kraft grund ½ kg korn

lunch: 2 kg hö

eftermidda: 1 kg hö ½ kg kraft grund

kvällen: 4 kg hö 1 kg kraft grund ½ kg korn 3 nävar betfor

va anser ni om detta??? kraft grund innehåller ju mineraler mm:crazy:

Sv: Foderstat till fullblod

Har du analys på höet?
Annars gissar du nog bättre än oss här som inte kan se hästen...;)

Jag tycker att din foderstat verkar väldigt bra. Vänj in honom på det långsamt, Senare kommer du se om han behöver annat. Men just nu kommer han ju inte ridas så mycket.. Du kan behöva ge extra vita miner nu på hösten, som b-vitamin. Hoppas att ni får det bra ihop.

Prova den foderstaten du skrivit där, och såklart analysera höet.
Själv skulle jag nig aldrig ge korn till hästar eftersom jag inte anser att det är hästmat men men.

Jag har hittat ett foder som passar till mitt fullblod. Mkt protein och energi, heter Hippo Alfa. Prova det, verkligen ett superfoder för min häst.

Vad äter han idag? Utgå från det. Grund räcker OM höt är välbalanserat näringsmässigt. Har du inte analys skulle jag inte chansa utan välja Groov istället (90 el. 125).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 338
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 278
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 338
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit