Foderponny

maj

Trådstartare
Vi har en ponny på foder som ska lämnas tillbaka omg,
Men vi får inte tag i ägaren ,när vi ringer dem slänger de på luren bara, och svarar inte på sms , vad tusan ska vi hitta på,
antagligen har de ingen stallplats till den men det är ju inte vårt bekymmer.
Hjälp.............

Sv: Foderponny

Varför ska den lämnas tillbaka?
Vad säger foderavtalet om uppsägning och återlämnande?

Ingen uppsägning det står på foder minst 1 månad max ett år,
Ska återlämnas pga ägaren lämnar inte ifrån sig hästpasset, går inte att tävla man får inte transportera eller ens ha häst uppstallad utan passet

Åk hem till ägaren och kräv passet. Var hämtade ni hästen? I ett inackorderingsstall?

Det bästa är att inte ta emot/hämta hästen om inte alla saker är med, som t ex handlingar/pass. Det rådet kommer dock lite sent.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 883
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 304
Senast: Cina B
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka