Foderponny

maj

Trådstartare
Vi har en ponny på foder som ska lämnas tillbaka omg,
Men vi får inte tag i ägaren ,när vi ringer dem slänger de på luren bara, och svarar inte på sms , vad tusan ska vi hitta på,
antagligen har de ingen stallplats till den men det är ju inte vårt bekymmer.
Hjälp.............
 
Sv: Foderponny

Varför ska den lämnas tillbaka?
Vad säger foderavtalet om uppsägning och återlämnande?
 
Sv: Foderponny

Ingen uppsägning det står på foder minst 1 månad max ett år,
Ska återlämnas pga ägaren lämnar inte ifrån sig hästpasset, går inte att tävla man får inte transportera eller ens ha häst uppstallad utan passet
 
Sv: Foderponny

Åk hem till ägaren och kräv passet. Var hämtade ni hästen? I ett inackorderingsstall?

Det bästa är att inte ta emot/hämta hästen om inte alla saker är med, som t ex handlingar/pass. Det rådet kommer dock lite sent.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 644
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: Cina B
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp