Fodermorötter

Empalie

Trådstartare
Brukar handla fodermorötter på C*tygross, 40 kr för 10 kg. Är detta billigt eller dyrt? Hur mycket brukar ni betala?

Sv: Fodermorötter

Om jag kör till morotsbonden och packar säckarna själv kostar en 25 kg säck 20 kr. När vi får morötter levererade till stallet kostar en säck á 25 kg 45 kr.

Senast ändrad:

Jag brukar också handla där och det är kanske lite dyrt. Men det är smidigt och jag tycker 10 kg är en lagom mängd då jag inte ger jättemycket morötter. Köper jag en 25 kilos säck brukar den hinna bli dålig eftersom jag inte har något optimalt förvaringsställe för morötter, de brukar hamna i sadelkammaren för att inte frysa och där är det lite för varmt.

Visst kan man åka och hämta men ska man köra enbart för att hämta morötter tillkommer ju faktiskt bensinpengar om man inte har andra ärenden eller det ligger på vägen. Och jag tror inte någon som levererar morötter vill köra upp längs småvägar i skogen till mitt lilla hus för att lämna en enda säck.
Köper man däremot större mängder lönar det sig att få det levererat eller att man hämtar

Eftersom jag också handlar annat på citygross (både till häst och mig) så kommer jag nog fortsätta handla fodermorötter där det är ju i alla fall billigare än 1 kgs påsar i andra affärer

Vi har en morotsgubbe som levererar morötter till oss varannan vecka. 25 kg för 70 kr :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 903
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka