Fodermängd under semestern?

Jois

Trådstartare
Kommer att åka på semester inom kort i 2 v och hästen kommer då att få vila större delen av tiden.. Ev kanske ridas ut nån gång, men inget avancverat.
Han får ju då en hel del mat för att hålla hull, i dagsläget får han 12kg hö/hösilage, 2kg krafft groov och 1l mussli.
Behöver man minska ner mängden under dessa veckor och hur får man honom att fortfarande se frisk ut när man kommer hem...?:crazy:
Skönt med semester men man skulle ju helst vilja ta med sig djuren!! :bump:

Sv: Fodermängd under semestern?

Hur hårt rider du till vardags då? Såpass hårt att du har ett träningstillägg i foderstaten? Isf tar du helt enkelt bort den delen av fodret.:)

De allra flesta fritidshästar klarar oftast att ridas på samma fodermängd som de skulle få även om de bara gick i hagen.

Sv: Fodermängd under semestern?

Aha, va bra! :) Han rids inte speciellt hårt än (han är bara 4) så då kan jag behålla den fodermängd han får.....:banana:

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 156
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 295
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 894
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 046
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka