Foderlitteratur?

Pansi

Trådstartare
Finns det någon bra bok, gärna som en kursbok/skolbok som på ett korrekt och ingående sätt tar upp olika fodermedel, hästens matsmältning, hur man räknar foderstat osv ?

Har Kraf*ts lilla häfte hemma, men det suger verkligen. Har läst lite i Hästens utfodring av Christina Planck, men skulle gärna ta emot fler tips!

Så, fram med ideer, please!

Sv: Foderlitteratur?

hästens biologi. mkt bra.. den är dock lite allmän också.

Hästens näringsbehov och utfodring, av Christina Planck.
Vet inte om den kan vara som en kursbok/skolbok, men den är äckligt bra och tar upp ALLT som är värt att veta enligt mig.

Vet inte om det var den du ahde läst redan?

hästens biologi - utfodring och avel

natur och kultur Lts förlag.
Kan köpas i hööks affärer.

En lörobok man hade när man gick häst på np .programmet.

ja hästens biologi är bra men om du bara är intresserad av foderbiten tycker jag att du ska satsa på "hästens näringsbehov". där står som sagt ALLT du kan tänka dig om foder och den används som lärobok på hästgymnasiet (liksom hästens biologi)

Liknande trådar

Foder & Strö Satt och läste i C.Plancks bok "Rätt foderstat, bättre häst" När jag började fundera lite. Inte någonstans i hennes tabeller hittar jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 342
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Hej hopp! Jag sitter just nu o räknar ut en ny foderstat till hästen då vi fått nytt grovfoder med lågt protein innehåll. Hon har...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö ..Är det någon på Buke som äger eller har läst den boken? Den som är skriven av Christina Planck. Jag funderar starkt på att köpa den...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: M-oaa
·
Foder & Strö Jag har haft detta uppe förut. Köp en foder bok eller fler. Jag har flera men tycker förnärvarande att Christina Planck &...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: sirenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama