Foderknölar eller sadelstadsknutor!

I

Ior78

Vad göra? Rena vojlockar och shabrak, ren häst, kolla fodret och sadeln. Vad använder ni för medel/tvål för att rengöra eller torka ut dessa? Rider ni som vanligt?

jag har hört att man ska massera knutorna, för att få igång blodcikulationen och lättare få bort slaggprodukter. Så länge hästen inte ömmar så tror jag det kan vara bra, min häst tyckte dessutom det var skönt. Mn behöver ju inte överdriva och ta fram slipmaskinen :angel: men en liten massageborste med grova piggar hjälpte på min, knutorna är nu borta!

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2