Foderjäst- erfarenheter?

A

Anneli 07

Någon som ger sin häst foderjäst? Tycker min häst bajsar lite om nätterna i boxen och funderar på om jag skulle ge honom lite foderjäst i maten utifall att han skulle vara lite hård i magen, hjälper foderjäst mot hårda magar? Ska man ge mineraler i samma mängd som tidigare? Tacksam för svar!!:)
Bäst att tillägga att min häst är pigg, äter och dricker och rids varje dag ;)

Sv: Foderjäst- erfarenheter?

jag gav min häst foderjäst- men det var för hon hade skav och jag ändrade från b-vit till foderjäst tyckte det hjälpte bra :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 149
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar