Foderhäst

S

saga_ason

Nu är det så att jag ÄNTLIGEN har hittat en häst som låter bra att ta på foder. Men hur vet man att ägaren verkligen är seriös??
Har kompisar som har råkat ut för oseriösa ägare tidigare och fått på sig hästar med skador, trots att dom gått igenom veterinärbesiktningen... Hästen som jag funderar på att "ta" på foder har haft en skada för några år sedan, hur vet jag att hon inte försöker bli av med en hästen för att den bara kostar pengar? :confused: Man är ju inte rik direkt...

Sv: Foderhäst

Ni skriver ett kontrakt. Där tar ni med vad som händer om hästen blir sjuk, om det visar sej att den gamla skadan uppstår igen, osv.

Precis som oxxx skriver. Ett ordentligt kontrakt är det viktigaste!! Och en ordentlig veterinärbesiktning, du kanske har en veterinär som du känner och litar på? änvänd då den, och be om en extra koll på området som varit skadat. Kanske även röntga hästen är en idé.

Det är jätte svårt att veta om någon verkligen är seriös, skenet kan bedra... men hör med folk som känner personen, hon kanske har lånat ut hästen/hästar på foder förr? försök då få tag i gamla fodervärdar! Lite dektektiv arbete med andra ord!! ;)
Lycka till!

Hon som äger hästen ska veterinärbesikta honom, ellerär inte det någon bra idé?

Vet också att hon aldrig har lånat ut hästen på foder förut... okej,men hur får man reda på nummer till folk hon känner då? Ska man bara fråga rätt ut, eller??

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 709
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama