Foderhäst?!

L

Lonely

Jag undrar vart man bäst hittar foderhästar? sidor på internet? tidningar? osv.

Jag har letat lääänge efter en foderhäst nu och behöver lite hjälp på traven :)

Vilka är reaktionerna vid svar på mail? oseriöst? eller vad tycker ni..

(PM:a gärna om du har nån/vet någon häst som ska ut på foder)

:bump:

Sv: Foderhäst?!

Det är svårt att säga. Tidningar är väl mer seriösa, men det är inte ofta man ser foderhästar i tidningar. Många som skickar ut sina hästar på foder annonserar inte äns, de hittar folk genom rekomendationer. Mit tips är bara att svara på alla annonser du ser på nätet och i tidningar, samt berätta för tex. hovslagare och liknande om du känner nån. Jag skulle nog inte tycka det var oseriöst att få mejl, sålänge det var bra skrivet. Åk kanske runt och sätt upp lappar i stall och säg att du letar foderhäst.

ja säger kontakter.
alltså prata med "hästfolk" du känner
för då har du nån som kan berätta hur just du är.
tränare?
kompisar?
kompisars förädrar?
osv osv
nämn de för folk
bättre sätt finns inte enligt mig

håller med det senaste . kontakter är det bästa man kan anvämda sig av. jag fick min busa genom en sådan långväga kontakt. djungeltelegraf... sen nu så blir jag plötsligt av men min lilla busa så nu va det väl tänkt att jag skulle ut och leta igen men jag har redan fått så många fina erbjudande av en massa FINA och UNDERBARA människor så jag ska kolla upp dem först:)
Vänners föräldrar ger mycket +++ för dem då det är dom som står på läktarna och kollar på oss när vi tränar och samtidigt utbyter det senast:)

Jag förespråkar också att du ska använda dig av dina kontakter. Det känns mer seriöst och oftast så kan man då hitta en häst som står i närheten, man kan provrida ett flertal gånger, ev. kanske ta hästen "på prov" under en kortare period först och har ofta en bra kontakt med hästägaren.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka