Foderhållare ute

kolblakkur

Trådstartare
Jag tänkte låta mina hästar få fri tillgång på grovfoder när de kommer hem från betet. Men då behöver jag något som kan hålla fodret på plats i hagen, eftersom jag inte kan köra ut en storbal. Det måste vara:

- lämpligt för shettisar
- kunna rymma minst 20 kg hösilage
- lätt att flytta, alternativt så billigt att det är ok att köpa två (två hagar)

Jag funderade på galler från en vattentank, men är lite orolig över att de ska få in benen :crazy:

Alla tips välkomna!

Sv: Foderhållare ute

Har man inte så många hästar fungerar gamla badkar väldigt bra. Om man ställer dem så de lutar lite mot avloppet blir et inte vatten i dem.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama