Kassiopeja
Trådstartare
Har en 2½ år gammal Boxertik som är veteöverkänslig och som därför är uppfödd på enbart Lamm och Ris-foder. Ger just nu hunden Lone Star, men hon äter betydligt mer än den rekommenderade mängden. Dessutom har hon haft flera omgångar av lös mage, varvat med bättre perioder. Kan det bero på att hon äter så stor mängd? (12 dl/dag) Hon har även gått ner en aning i vikt senaste två månaderna (fast det syns INTE, "bara" vågen som avslöjar det).
Så - jag ANTAR att jag borde byta foder. Men vad finns det egentligen för foder som inte innehåller vete och som har bättre värden än protein 26, fett 16?
Eller ska jag snarare leta efter ett foder som hon kan tillgodogöra sig bättre, oavsett siffrorna?
Har tidigare provat Nutro Choice, och då blev avföringen iofs fastare, men även ljusare och det ska ju inte vara bra har jag hört?
Hjälp en stackars förstagångshundägarinna ut ur foderträsket, tack?
/JES
Så - jag ANTAR att jag borde byta foder. Men vad finns det egentligen för foder som inte innehåller vete och som har bättre värden än protein 26, fett 16?
Eller ska jag snarare leta efter ett foder som hon kan tillgodogöra sig bättre, oavsett siffrorna?
Har tidigare provat Nutro Choice, och då blev avföringen iofs fastare, men även ljusare och det ska ju inte vara bra har jag hört?
Hjälp en stackars förstagångshundägarinna ut ur foderträsket, tack?
/JES