Foderanalys..

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Behöver lite hjälp.. Jag har fått äran att fixa foderanalysen på höt, men jag har ingen aning om hur man går till väga..

1: finns det färdiga påsar att köpa o lägga höet i, typ "kolla masken" fast för hö? Om inte, vad tar man då för påsar?

2. Vi har storbalar, hur tar man ut hö då? Och hur mycket?

3: var skickar man in det?

Tacksam för svar!/ Lavinia

Sv: Foderanalys..

Du kan be ex. Hjortens Lab att skicka information. Jag fick ett dokument skickat till min mail av dom när jag kontaktade dom där det stod hur man tar provet, vad det kostar osv. :)

Sv: Foderanalys..

Sedan finns det ju andra som Analycen mm man kan kontakta, men det har jag aldrig gjort.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 045
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 404
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 611
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar