peace

Trådstartare
Är det ngn som använder eller har använt Orijen?
Vad tycker ni om det? Bra Dåligt?? Har fått tips om att det ska vara ett bra foder.

Sv: Foder

Jag ger min tjej Orijen o är helnöjd. Nu är hon bara 7 mån o äter fortfarande valp/juniorfoder men hon älskar det.

Jag bytte från RC vid 4 mån ålder pga att hon fes så illa o bajsade otroligt ofta. Hon åt 3 ggr o dagen då o bajsade 7-8 ggr o stora högar. När jag bytte tog det ca 2 veckor så var det kanon i lilla magen. Fiser nästan aldrig, bajsar 3 ggr/dag små högar.

Inte blir det så dyrt heller, hon äter mycket mindre än rek på påsen. För dagen klarar hon sig på 2 dl fördelat på morgon o kväll. Skulle kunna ge henne lite mer men vill ju kunna ha lite godis till träning o lek också :D

Men framför allt så älskar hon maten. Jag o vovven är helnöjd :bow:

Låter ju bra!! Ska ju tydligen inte vara ngt spannmål alls i Orijen heller och det är väl bra??

Orijen har visat sig vara ett helbra foder. Så bra att folk som inte ens behöver byta foder gör det. Jag tycker det är bra att ett foder utan spannmål kommit ut på marknaden.

Det innehåller mycket protein, lite kolhydrater och inget spannmål eller majs. 70-75 % animaliska proteinråvaror, 25-30 % grönsaker och frukt, 0 spannmål eller majs. 70/30/0 som är det biologiskt riktiga blandningen för hundar.

Det sämsta just nu är att efterfrågan är större än utbudet, vilket gör att det kan bli svårt att få tag på.

Därför jag valde detta foder.. tycker inte att det är naturligt att ge hundarna så mycket vete, majs mm. Även om de är allätare kan det ju inte vara bra med allt spannmål. Tycker att man ser det på alla hundar med allergier.

Många reagerar på mängden protein, men eftersom det är animaliskt så bryts det ner på ett naturligt sätt för hunden. Nila är blank o fin i pälsen, magen perfekt o hon har en bra andedräkt.

Låter ju som jag ska gå över till Orijen!! Idag får han R.c junior men han är lite lös i magen + att han inte äter med god aptit.

Min åt inte heller som hon skulle av det. Fast hon blev hård i magen. Provade o gav RC en måltid för någon vecka sen o märkte skillnad direkt..

Alltså jag gick ju över till Orijen Adult för att det skulle vara ett bra foder (och det är det säkert oxå!!) Men min hund började klia sig,har precis varit hos veterinären med honom och hon sa att en del hundar klarar inte av så mkt protein som där tydligen då är i Orijen!!
Har nu tagit lite prover på honom bl.a då även ett nytt på rävskabb (som han oxå har haft, därav att man inte tänkt så mkt på fodret), och så ett för miljö (det han andas in). Ska avakta med foderbyte tills svaren har kommit, men hon sa att det mkt möjligt kan vara fodret! Någon annan som har hund som reagerat på Orijen el. foder med mkt protein?

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
436
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
522
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka