L

LisaSvensson

Hur många kg kraftfoder ger ni era galopphästar i träning?
Vad ger ni för typ av foder??, havre, betfor, mineraler osv

Hoppas att nån tar sig tid att svara

LisaSvensson

Sv: Foder

Det är en ganska vid fråga. Det finns nog många svar på liknande frågor ifall du söker bland gamla trådar.

Själv fodrar jag med bland annat Helhavre, hippo basic, stud balancer, Fibergi Elit, Fiber P. Allt beroende på temperament/arbete/ålder. Kompletterar med kalk/salt/bioglucomin/chevinal +/VSL/Shy Feeder/Diamond V/Transvite/biomag etc.

Hästarna står på dagsgivor mellan 2- 10 kg krafftfoder samt fri tillgång på hö/hösilage med mkt bra värden.

Sv: Foder

Hur många kg kraftfoder ger ni era galopphästar i träning?
Vad ger ni för typ av foder??, havre, betfor, mineraler osv

Hoppas att nån tar sig tid att svara

LisaSvensson
Själv ger jag mitt fullblods sto fri tillgång till hö och med lite musli, med krossad havre, och uppblött vetekli, blandat med blöt lüsern och betfor. Ibland häver jag i lite matolja också. Då hon behöver fett på kroppen. Samt vitaminer.
Jag tycker att du skall prova det lite försiktigt den första veckan.
Så är risken inte så stor att din häst inte får kolik vid foder bytet.

Lycka till!! :banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023