Lovisaastenlund

Trådstartare
Hej
Jag har en häst som är väldigt pigg och på tårna. Han får ingen kraft för tillfället men jag skulle vilja ha något då han behöver sätta muskler men ingen mer energi då vi har ganska hög energi i höt och ganska lågt med protein har ni några tips?!
 
Hej
Jag har en häst som är väldigt pigg och på tårna. Han får ingen kraft för tillfället men jag skulle vilja ha något då han behöver sätta muskler men ingen mer energi då vi har ganska hög energi i höt och ganska lågt med protein har ni några tips?!

Om det är lågt (för lågt?) med protein i höt, så skulle jag rekommendera lusern som tillskott. Det är grovfoder med högt proteininnehåll och finns som antingen hackat strå eller pellets (som med fördel blöts upp). Jag hade börjat där!
 
Jag har gett min unghäst både hippo grow alfa samt equi jewel när han behövt bygga men inte få mer energi. Gillar båda två!
 
Granngården har några prisvärda proteintillskott gjorda på potatisprotein. Det ger mycket protein i en lite giva och betydligt enklare att hantera en rent potatisprotein, vilket annars nog är det mest prisvärda proteintillskottet.
 
Trikem vimital protein complex ger jag för att öka proteinet, mycket lågt i stärkelse men har en del energi i sig. Ger även lucernpellets.
Min gamling har relativt snabbt efter jag börjat ge detta fylla upp i överlinjen som såg tråkig ut innan. Säkerligen hade han gjort det med andra proteintillskott med, men jag har god erfarenhet av detta iallafall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
311
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 006
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Rosett
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 166
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp