Foder vid extra arbete

D

Dahlia05

Hej! Min häst ska gå på ridläger en vecka i sommar. Det blir två arbetspass om dagen och nu funderar jag på om och vad man skulle kunna ge som extra foder under den veckan. Hon går just nu på bete så det är lite svårt att räkna ut en foderstat. Normalt sett så ger jag henne mineraler och ca 8-10 dl müsli efter våra dagliga ridturer. Skulle det kunna räcka med en portion müsli till de dagar hon går på lägret? Som sagt var det är svårt när man inte kan räkna ut en foderstat men någon kanske har ett vettigt råd att ge mig i alla fall.

Sv: Foder vid extra arbete

ska hästen bara gå en vecka på lägret hade jag inte ändrat något alls faktiskt...

Sv: Foder vid extra arbete

Tack, det var också ett alternativ jag tänkt på. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama