Foder till pensionär islänning

Lurifix

Trådstartare
Har en islandsvalack på 18 år som börjar se lite skruttig ut :( Han har gått som sällskapshäst hela livet men vi promenerar några dagar i veckan. Tänderna och hovarna är bra men han har fått en rethosta och ser hängig ut nu när han tappar pälsen (har alltid varit duktig på att tappa den) även lederna har börjat knaka på han.

Han går på lösdrift och har lite mage och skulle nog behöva tappa lite i vikt. Han har en treåring som försöker få igång han och ibland så hänger han med på bus och lek :)

Ska jag ge han något extra kraft foder? Har börjat dra ner på höt och öppnat upp för vår hagen där dom går och små äter om dagarna.

Sv: Foder till pensionär islänning

Låt en veterinär kolla hästen. Med tanke på rethostan så låter det ju som om han kanske har en infektion?

Sv: Foder till pensionär islänning

Jag tycker att en ålder på 18 är ingenting på en frisk häst.
Gör som Bettys matte säger , kolla upp honom.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 012
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023