foder till ett fullblod

M

mellie85

nu när min medryttarhäst kommer in i stallet efter sommarbetet så har jag bestämt mig att hjälpa till med att köpa kraftfoder till honom eftersom jag helst inte vill att han ska gå på havre hela vintern då det stiger rakt upp i huvudet på honom.
Problemet är att jag inte vet vad som är bäst, tänkte först ge fibergi men jag vet inte om det vore det bästa, vad tycker ni?
blir tacksam för alla råd jag kan få.

hästen är ett 6-årigt fullblod som går medelhårt arbete, han har även svårt att hålla kvar hullet som dem flesta fullbloden så jag tänkte även ge lite lucern till honom. vet dock inte vad för grovfoder han kommer gå på eftersom han kanske ska flytta till ett annat stall.

Sv: foder till ett fullblod

Du kan kolla närmre på Dods*on and Hor*ells Build-Up musli, krafft groov 90, hestekraftmusli!

Alla tre fungerat utmärkt på mina!
det finns mycket att välja på men detta är de som jag sj tycker gett i min smak bäst resultat!

mvh,

Sv: foder till ett fullblod

Vårt fullblod har gått på D&H´s sortiment, det slutade med att han fick foderleda och slutade äta... Det krävdes helt enkelt mer mat än han orkade äta upp.

Nu får han Hippo Alfa och Kvarnby Lusern, det har funkat jättebra. Han har tagit sig fint både i hull och muskler, magen har hållt sig i trim och han blir inte koko i kolan. Normalt sett tycker jag inte om att fodra med färdigfoder, men just Alfan tycker jag har rimliga värden och bra sammansättning.

Helst hade jag velat köra bara grovfoder och lite skrammel i krubban. Man kan tydligen inte få allt man önskar ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 064
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka