Foder till en 3 åring och en 23 åring

prinsonemmy

Trådstartare
Ni som vet en del om foder, kolla hit! :)

Imorgon ska jag åka och köpa foder till mina två hästar, och jag hade gärna velat ha lite råd från er som kan en del inom detta ämnet, har egna erfarenheter osv.

Hanna är tre år och har mest bara stått tills nu, då jag som är hennes nya ägare ska börja komma igång med henne, börja inridningen och bygga muskler. Hon är ganska rund om magen efter sommaren, eller, tjock rättare sagt. Hon är varken pigg eller slö, lite mitt emellan. (Om ni vill veta något mer som ni behöver för att kunna säga vad hon behöver för mat så får ni fråga.)

Prinson är 23 och han står mest i hagen, pga av att hanns ben inte är så pigga och friska längre. Han har svårt att gå upp i hull och är tunn. Vad är det bästa för att få han att gå upp i vikt?

All hjälp uppskattas!

Sv: Foder till en 3 åring och en 23 åring

Helt omöjligt att avgöra vad du ska köpa för foder, utan att veta vad ditt hö innehåller och behöver kompletteras med.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama