Foder till dräktigt sto! :)

MocklersHill

Trådstartare
Hejsan jag har ett fullblod sto som är högdräktig och jag undrar om det finns någon som har tips på vad man kan ge henne för bra foder, vill bara påpeka att hon är rätt tunn och svår att få upp i hull.
Just nu får hon 3 mått hippogrow alfa müsli, ett mått vetekli och ett mått pellets per dag. Självklart får hon fri tillgång till hö och så får hon mineraler och vitaminer också. Tror ni att de är förmycke/ förlite?
Har funderar på lusern också? Ska man minska något isåfall? :)

Sv: Foder till dräktigt sto! :)

Det är omöjligt att svara på din fråga om du inte skriver näringsvärdena i grovfodret. Finns analys på höet?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 219
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 628
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama