Foder till c-ponny (betfor eller Kli)?

B

becca16

jag har en c-ponny som bliv svartsjuk för att mitt varmblod får massa mer kraft än han, jag undrar då vad som är bäst att ge honom så att han slutar sno mat av varmblodet,
han får Hö och lite kornkross, han har haft fång en gång för 2 år sedan...

är betfor eller vetekli ett bra exempel och hur mycket ska jag ge han..
han jobbar 5-6 dagar i veckan med dressyr hoppning och massa uteritter, och han har fint hull.

Sv: Foder till c-ponny (betfor eller Kli)?

Uppsvälld betfor har stor volym i förhållande till sitt näringsinnehåll, eller hur man ska formulera det.

Annars kanske det vore en bättre idé att sära på dem innan du fodrar?

Sv: Foder till c-ponny (betfor eller Kli)?

På vilket sätt blir hästen svartsjuk?:crazy:

Hästar har inte samma sorts känslor som vi människor, utan det är nog någon annan faktor som spelar in i det hela.
Se över fodringsrutinerna och se om det finns något att förändra.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 160
Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: Efwa
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 956
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 866
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka