Foder till b-ponny!

V

Valencia

Vad och hur mycket foder ger ni till era b-ponnyer som fritidsrids? Har själv ett welshsto (lätt i typen), relativt lättfödd och det skulle vara kul att jämföra.
 
Sv: Foder till b-ponny!

Vi har en B-ponny i stallet. Han är också lätt i typen, Welsh Mountain. och han äter 5 kg hö, 300 g betfor och 0,5 kg krafft varje dag. Han fritidsrids också. (lätt arbete)
 
Sv: Foder till b-ponny!

Jag har två b-ponnier, den första är en 8 årig korsnings valack. Han har fri tillgång på hö, går på lösdrift (bete på sommaren) i en kuperad hage där han springer och klättrar massor med sin hingst kompis. Han promeneras och körs regelbundet. Förutom höet får han ca 0,5 dl betfor med mineraler, flytande aloe vera och morötter.

Har ett welsh mountain sto också, men hon är bara 2 år så hon tränas inte lika mycket (mycket bus i hagen och promenader) men får samma mängd av hö och kraft.

Eftersom de går på lösdrift rör de sig mycket och gör av med energi till att hålla värmen, så det fungerar bra med fri tillgång :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 847
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
508
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp