foder till b-ponny?

R

Rubban

Hej! Har en b-ponny som jag köpte inte för så länge sedan, men funderar på vad han behöver äta egentligen, just nu går han på 6 kg hö, 0,3 kg betfor, mineral. Han rids 5 ggr i veckan, promenad ridning. Någon som har något att säga om de?? behöver ingen exakt foder stat då de är svårt att säga, men va tycker ni behöver han äta nå mer kraftfoder el liknande? han är pigg och rund.
tack!

Sv: foder till b-ponny?

Hur mycket kraftfoder du ska ge och vilken typ av kraftfodet beror helt på innehållet i grovfodret.
Så länge du inte har analys på grovfodret så är det bara kolla på hästen och gissa vad som är bra.

Sv: foder till b-ponny?

Som sagts ovan...börja med grovfodret. Ta en analys på det för att få någon uppfattning om vad du ska ge din ponny. en analys kostar inte så mycket om man tänker på hur dyrt kraftfoder är...och om man bara stoppar i hästen det på chans ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar