foder till b-ponny?

R

Rubban

Hej! Har en b-ponny som jag köpte inte för så länge sedan, men funderar på vad han behöver äta egentligen, just nu går han på 6 kg hö, 0,3 kg betfor, mineral. Han rids 5 ggr i veckan, promenad ridning. Någon som har något att säga om de?? behöver ingen exakt foder stat då de är svårt att säga, men va tycker ni behöver han äta nå mer kraftfoder el liknande? han är pigg och rund.
tack!
 
Sv: foder till b-ponny?

Hur mycket kraftfoder du ska ge och vilken typ av kraftfodet beror helt på innehållet i grovfodret.
Så länge du inte har analys på grovfodret så är det bara kolla på hästen och gissa vad som är bra.
 
Sv: foder till b-ponny?

Som sagts ovan...börja med grovfodret. Ta en analys på det för att få någon uppfattning om vad du ska ge din ponny. en analys kostar inte så mycket om man tänker på hur dyrt kraftfoder är...och om man bara stoppar i hästen det på chans ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 305
Senast: Ise
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 783
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 352
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp