Foder till 5 åring

H

Hellooo

Hejsan. Vad bör man ge för foder till en 5 årig valack? Ska jag ge foder för unghäst eller räknas han som vuxen?

Sv: Foder till 5 åring

Beror på vad du har för värden på grovfodret... Men att ge lite mer protein om han bygger muskler kan ju vara en ide...

Sv: Foder till 5 åring

En 5-åring räknas som vuxen. Vad du ska ge bestämms av ditt grovfoder, dvs man måste analysera för att veta. Om du inte analyserar, så får du ge rimlig mängd grovfoder samt fylla på med lusern. Så långt kan man ge råd utan att chansa alltför mycket. Muskler byggs vid rätt sammansättning av foder + systematisk träning av musklerna...dvs ansträgning och vila i rätt propotion.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka