Foder som ger power

L

Luva

Just nu äter min häst fibergi, och även om han är en pigg häst så skulle jag önska mer power.

ren havre går helt bort, bara man ger pyttelite blir han helt galen.

Men finns det något annat foder som skulle kunna ge mer power utan att han blir galen och ser spöken?

Sen undrar jag ang foder mörötter (torkade morötter som man blötlägger) om de innerhåller mycket socker. Om det är bättre än berfor?

Sv: Foder som ger power

Min blir också tokig på havre, spränger och hoppar staket osv osv, men på Dodson & Horrells Stay power müsli (finns även i pelletsform) är hon pigg men sansad!

Morötter innehåller mycket socker. Huruvida det är bättre än betfor vet jag inte, jag ser inga nackdelar med betfor (mer än att det just nu inte funkar något bra för mig att fodra med det av rent praktiska skäl...).

Ett havrefritt energifoder är Derby, från Kvarnbyfoder. Det har gett mer krut till dem jag fodrat med det.

man kan ju bara skölja bort sockret (melassen) så betfor är verkligen inga problem att ge! :)

sen finns det massa havrefria foder, tex eggersmann high energy müsli. nästan alla tillverkare har högenergifoder.

har du provat krossat havre förresten? det går bra med mina i liten mängd (typ en halv liter...). betfor med sockret kvar blir dom väldigt stissiga av däremot.

men man kan aldrig fodra hästen så den blir en annan än vad den är. kanske är det styrka och träning som fattas för att din häst ska få mer "power". :)

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469
Foder & Strö Undrar lite om foder till nordsvensk. Han har nu stått i ett år och har problem med bakknät, ska äta medicin för det. Vet inte vad han...
Svar
3
· Visningar
1 026
Foder & Strö Hej! Har en häst som är väldigt matglad. Hästarna har fri tillgång till hö ute i hagen. Hon älskar sitt foder, hippolyt (natur musli)...
Svar
8
· Visningar
1 402
Hästvård Lite historik. Onsdag Visar rörelsestörning vänster fram, alla tycker att det sitter i bogen, vilket det alltid ser ut som på den här...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka