Foder med bara fisk o ris finns det?

jemeni

Trådstartare
Hjälp min stackars hund har under en åt ett visst foder sedan bytte jag till deras högaktiva foder som det vissade sig att hon inte tålde bytte självklart tillbaka men nu tål hon inte det heller!

Magen är jätte kass antingen gurglig med magknip eller mega lös.
Har under ett par veckor ätit fisk o ris men försöker nu hitta ett foder som hon tål men lyckas inte!

Han ni hjälpa mig??? eller måste jag fortsätta koka mat?

Sv: Foder med bara fisk o ris finns det?

Taste of the wild har ett fiskfoder med fisk, potatis, tomat och örter.
Inga spannmål, ingen majs, ingen soja, inga ägg, inga andra proteinkällor.

Robur innehållet ju mycket mer än bara fisk och ris.
Det finns en hel del färskfoder med fisk också, vet ej sammansättning men kolla typ von og hundemat, nordic, fodax, bravo, klass etc.

Tack!

Robur- väldigt mycket innehåll tyvärr tror jag havren blir hennes fall.

Taste of the wild- låter bra det ska jag kolla på!

Just nu känns det som hon inte tål något alls!
(vetrinär är inblandad)

Hills D/D lax och ris, tror även Specifiks CDD är fisk och ris. Royals sensitivity är fisk och tapiokabaserad.

Har själv percis beställt nytt foder för min allergi-hund. Såg nu att de även har en fisk och potatis. Själv köpte jag en säck kanin och potatis samt häst och potatis. De har även hjort och potatis.
Innehåller förutom ovanstående inget annat än rosmarinextrakt och aloe vera. Finns även som burkmat. Dyrt var det inte heller!
Exclusion heter det (från det italienska märket Baubon).

Kan PM:a om någon vill ha länk till återförsäljare (som också levererar till sverige).

Proplan, salmon and rice sensitive brukar fungera bra på extremt känsliga hundar. Det är nog bara att pröva sig fram, annars kanske barf vore ett alt, eller att du får koka lax och ris till hunden samt tillsätta vitaminer osv.

Just det! Har just nu deras "Treats" och "Sea Jerky" som godis till vovven. Han älskar det! Men säljs det i Sverige?

Min hund äter Affinity advance sensitive. Är med lax och ris, här är innehållsförteckningen;

Lax (20%), ris (18%), majs, mjöl av majsgluten, dehydrerat protein av tonfisk, animaliskt fett (stabiliserat med E-vitamin), hydroliserat animaliskt protein, betmassa, jäst, kaliumklorid, fruktooligosacárider, citrusextrakt rikt på bioflavoner.

:)

Taste of the wild fungerar!!!:bump::bump:

Gjorde som man inte ska! Tog bort riset och gjorde en plötslig om ställning till fisk+ Taste of the wild, morgonen efter var diarren borta.
Nu gäller det bara att det fortsätter fungera.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 024
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 312
Senast: hoppsann
·
Hundhälsa Jag har en liten jätte allergisk Chihuahua kille på 8 år som är inläggd på klinik med inflammation i bukspottskörteln, njurarna, tarmar...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: super
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka